|
Menü |
|
| |
|
Rallys oldalak |
|
| |
|
MP3 kereső |
|
| |
|
|
Versenyautó születik(2007-04-19)
A hazánkban abszolút kuriózumnak számító Peugeot 207 Szuper2000-es - amellyel az ifjabb Tóth János, Bahor Bea duó az idén rajthoz áll három IRC-viadalon - a Peugeot Sport műhelyében épült, magyar közreműködéssel, 18 nap alatt. A konstrukció vadonatúj, egészen pontosan a hetedik Peugeot 207-es az, amelyet a hétszeres abszolút bajnok "Janika" megkapott, ezért is volt különösen érdekes a születése. Magyar részről hárman, Szabó József (Tagai Racing Technology) Bradács Gábor és Paul Schmidt (Schmidt Racing) "bábáskodtak" a bölcső körül, segítségként kaptak egy mérnököt a Peugeot Sporttól, dokumentációkat az autóhoz, és egy szerelőt, aki már épített ilyen autót. Ennek a kis csapatnak a keze munkáját dicséri a gyönyörű versenygép, amelyet nemrégiben hazánkban is bemutattak - nekik köszönhető, hogy 18 nap alatt az üres karosszériából egy működőképes versenyautó lett. "A műhelyben nagyon nagy tisztaság van, rend és fegyelem, kártyás beléptetőrendszerek működnek. Jó érzés volt, hogy minket is úgy kezeltek, mintha a cég alkalmazottai lennénk, kaptunk öltözőszekrényt, és megteremtették a feltételét a nyugodt, precíz munkának. Mindannyian dolgoztunk már World Rally Carok körül és nagy különbséget nem tapasztaltunk a 207-es építésekor. Ugyanolyan precízen és körültekintően kellett dolgozni, mint a WRC-k esetében, csak talán ebbe az autóba valamivel kevesebb alkatrészt kellett beépíteni." A milliő és a profizmus egyértelműen magával ragadta a szerelőcsapat tagjait, no és persze az sem mindenkivel esik meg, ami velük megtörtént: egyik nap együtt ebédeltek a korábbi Formula-1-es világbajnok Jacques Villeneuve-vel, aki a Peugeot Le Mans-i csapatát erősíti a 24 órás megbízhatósági viadalon. A Peugeot Sport nagy figyelmet fordít a 24 órásra, de legalább annyira fontos volt számára a mi 207 Szuper2000-esünk is, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy három nemzetközi versenyen (a belga, a cseh és az olasz IRC-viadalon) "Janika" lesz a Peugeot pontgyűjtő
Ifjabb Tóth örül a lehetőségnek(2007-03-21)
Az új nemzetközi sorozatban, az IRC-ben száguld a hétszeres bajnok
Új autó, új versenysorozat, új kaland, új kihívás, a 2005-ben abszolút magyar bajnoki címet szerző ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős az idén egy különleges nemzetközi sorozatban, az IRC-ben (Intercontinental Rally Challenge) próbálja ki magát egy Peugeot 207 S2000-es volánja mögött. A tervek szerint a páros a sorozat kilenc futama közül hármon (a belga, a cseh és az olasz viadalon) vesz részt, ezen kívül rajthoz áll a Miskolc-ralin és a csapat lehetőségeihez mérten még egy hazai futamon, az év vége felé.
,,Mindig is az volt a vágyam, hogy külföldön versenyezzek, de erre eddig nemigen adódott lehetőség – mondta ifjabb Tóth János. – A támogatók általában azt kérték, hogy a hazai piacon képviseljük őket, így hamar el is vetettük a nemzetközi szereplés lehetőségét. Most viszont itt a lehetőség, és nagyon örülök neki – hatalmas kihívást jelent számomra.”
Persze, kár lenne titkolni, hogy az ifjabb Tóth, Bahor kettősnek nem lesz könnyű dolga. Elég ha csak azt említjük, hogy a Peugeot 207 S2000-es alapjaiban más, mint a World Rally Carok, amelyeket az utóbbi években a hétszeres magyar bajnok pilóta vezetett. A legfőbb különbség a motor működésében van: a WRC-ket nagy nyomatékkal rendelkező, erős turbómotorral látják el, míg a Szuper2000-esben szívómotor van, amelynek nyomatéka a WRC-ének a fele, és 30-40 százalékkal gyengébb is. Ebből adódóan miközben a WRC csak alsó és közepes fordulatszám-tartományban működött jól, addig a Szuper2000-est folyamatosan magas tartományban kell tartani ahhoz, hogy a pilóta kihozhassa belőle a maximális teljesítményt. Ez az elmélet. A gyakorlatban ugyanis ifjabb Tóth egyelőre nem próbálta ki a versenygépet – az első tesztre valószínűleg a miskolci ob-futam előtt kerül majd sor.
De visszatérve még egy kicsit a párosra váró kihívásokra. Nemcsak az autó lesz új, hanem a pályák is. A szabályok szerint az IRC-mezőnynek összesen két napja van arra, hogy bejárja a kilenc pályát. Reggel héttől este tízig lehet tréningezni, ami azt jelenti, hogy három-négynél több pályabejárásra biztosan nem lesz lehetőség. Persze, a feladatok arra valók, hogy megoldják őket, és ,,Janikáék” biztosak benne, hogy sikerülni is fog. Érdekesség egyébként, hogy a három külföldi verseny közül a pilótának a San Remó-i pályákról azért van némi fogalma: a rutinosabb ralira járók még emlékezhetnek, hogy 1996-ban és 1998-ban is indult az olasz világbajnoki futamon. Az egyik legszebb emléke onnan, hogy 1998-ban az egyik gyorsasági szakaszon legyőzte a már akkor is nagy névnek számító Gilles Panizzit. A két viadal közül egyébként, amelyeket San Remo környékén teljesített a magyar pilóta a ’96-os murván zajlott, úgyhogy legfeljebb a ’98-as verseny pályáival lesznek átfedések, hiszen az idén aszfalton zajlanak a küzdelmek. Ami a hazai sorozatot illeti, ifjabb Tóth számára szokatlan lesz, hogy ezúttal valószínűleg nem tud majd a győzelemért küzdeni, hiszen eddigi pályafutása során mindig olyan autóval száguldott, amelynek volt esélye az abszolút első helyre. A Peugeot 207 Szuper2000-essel (amely a kategóriájában az egyik legjobban sikerült versenygép hírében áll) ez valószínűleg nem fog összejönni, de ha hinni lehet az előzetes információknak, akkor közvetlenül a WRC-k mögött azért lehet vele keresnivalója. "Nagyon kíváncsi vagyok, hol helyezkedik majd el a Szuper2000-es a magyar mezőnyben, azt mondják, gyorsabb, mint egy N-csoportos autó – mondta ifjabb Tóth. – Persze, ezeknek az autóknak elsősorban ott van esélyük a sikerre, ahol hasonló kaliberű versenygépek versenyeznek. Ilyenek az IRC-futamok. Az autó ezeken a versenyeken a győzelemre is esélyes, meglátjuk, mi mire leszünk képesek vele”
Akik lehetővé teszik, hogy Ifj. Tóth János és Bahor Bea számára ez a terv valóra váljon:
Total Hungária Kft, Peugeot Hungária Kft, Pirelli Hungária Kft, Metaltrade, Rehab Észak Kft, Invest Trade, Bém Rt, Gynevac Vakcina Kft, D&D Drótáru és Drótkötél Ipari és Kereskedelmi Kft, Peugeot Finanszírozás, Seiko
|
|
|
|
RALLY VIDEÓK |
|
| |
A legjobb rally-s oldalra tévedtél... |
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár, Ami elmúlt, soha nem jön vissza már. Egyszer véget ér a rally bajnokság,, Egyszer nélkülünk megy a rally tovább, És az gyorson állunk, ahol integetni kell, De a búcsúra csak pár ember figyel.
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Sajnos véget ér az álom, sajnos véget ér a nyár, De a szívünk addig új rallyra vár.
Babor |
Tető nélkül Ladád mondd, mit ér, A legszebb autó, navigátor nélkül mondd, mit ér, És a rally Kőváry nélkül, És a Lada Öcsi nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
Bukás nélkül rally mondd, mit ér, És a VFTS-ed a Webberek nélkül mondd, mit ér, És a WRC a szervó nélkül, Életed a rally nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
És rally nélkül mit érek én, És rally nélkül mit érek én, Rally nélkül mit érek én, Mondd, rally nélkül mit érek én!
Babor |
Itt ül az idő a nyakamon, kifogy a gyors az autóm alól
Akkor is nyomom a gázt ha nem akarom, ha nem kísér senki a futamon
Szélvédőm mossa eső és szárítja a szél a versenyző mindig jobbat remél
Porból lettem s porrá leszek, félek hogy nem fordulok el a B4-ben |
Éjjel fékezem, száraz murvás úton,
A féktárcsám már vörös tűzben ég,
Hozzá nyúlok, tiszta Recaro kesztyűben,
Csak hülj le nyugodtan, addig én tankolok.
Csak én tankolok.
Csak én tankolok.
Őstől örökölt a tűz, amivel terelgettelek,
Őstől örökölt a tűz, amivel keresztbe tettelek,
Vágyam hogy érezd, a sodródást...
|
Majd ha nékem sok pénzem lesz,beülök egy H-s ladába.Úgy megyek majd ,mint az állat,mindenki pislog utánam.Amerre én járok füstöl a gumi,írígykedik minden magyar suzuki.Én a benzint nem sajnálom,Ukrajnából importálom.... (Attika) |
Favilla,fakanál,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Fakanál,favilla,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Ha bemegyek a pályára bent leszek,ha kidobnak a pályáról újra bemegyek,Mert favilla,fakanál,fatányér,meghalok a meghalok a LADÁÉR..... (Attika) |
Veszélyes LADÁBAN,a legszebb RALLY-s overállban.Mert álmom egy LADA,lóerők hada.Hátsó kerék meghajtás,álmom egy LADA,lóerők hada nem kell hozzá semmi más...... (Attika) |
Édes anyám,kedves anyám,csak az a kérésem,hogy RALLY-s LADÁT,RALLY-s LADÁT csináltasson nékem.RALLY-s LADÁT seeeeeeeeeej-haj,szép sport kormányt rája,mert az illik illik az illik illik a maga fiának.Édes anyám,kedves anyám csak arra kérem magát,hogy gyorsan adja el,gyorsan adja el a család SUZUKI-ját.Kell nekem az ára,elköltöm LADÁRA...... (Attika) |
Szombathelyen a Hodulát láttam,ahogy ment attól leesett az állam.Sergett-forott a VFTS LADA,klincsel előre ment be minden kanyarba.Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény.Mert úgy mész mint az isten,meg is nyered a versenyt,mert a VFTS LADÁD oly jójójóóóóóóó-jójójóóóóóóóó...Erőlködnek az ellenfelek,de hiába.Mert a végén úgyis te leszel a bajnok a H-ba.Nincsen olyan aki ebben meg gátol,mert veled van Tomi a bátor navigátor...Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény...... (Attika) |
Rendes ember én már nem leszek,
minden éjjel LADÁZNI megyek.
Várnak rám a LADÁS cimborák,
a jó gumik, a murvás pocsolyák.
Hogy mi lesz a vége nem tudom,
tetőzök 1 ködös hajnalon.
Amikor a garázsomba nyugovóra térek,
anyám mondj el értem 1 imát... |
"Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem" VFTS Hatalmas kerekednek Nyoma, álmomba vissza ránt, Te lehetsz írja szememnek, Te aki sose bánt! Váltód csattogása Bokonyban ezer vadat elűz. Lámpáid villanása, Eleven hajnali tűz. Tedd el keresztbe, Rajongód csak erre kért. Hangosan, örjöngve, Fizetek válaszként. "raliroli" |
Ülök a Ladában búsan egyedül,fék helyett a gázpedált nyomom.
Odakinn az utcán riadt emberek,-Jaj istenem részegen vezet!
De szeretném az ezerkettest megállítani,az út menti akác fákat elhárítani,de az ezerkettes csak halad tovább,engem meg a mentő visz tovább. |
Egy szó, mint száz:
Rally:
Veszély: (ha kell válald be!)
Akadály: (egyszerüen: küzdd le!)
Győzelem: (veszteni nem fogsz!)
Siker: (ez majd jön, házhoz!)
Etap: (csak figyeld az órát!)
Mitfahrer: (ő sose vág át!)
Megszállottság: (ez kell, és:)
Imádat: (ez is, nem is kevés!)
Esés: (egyszer eljön!)
Zavar: (fejed emiatt sose főjön!)
Tipus: (válaszd a Ladát!)
Navigátor: (ne fűzd be a csaját:) )
Extrém: (az, amit csinálsz!)
Fanatizmus: (nyugi, ha kiállsz!)
Eredmény: (ez is jön, magátol!)
Lóerő: (reméljük, nem gától!)
Ereklye: (lesz egy csomó!)
Jutalom: (sok szép foto!)
Tempó: (csak nyomd tövig)
Sodor: (vigyázz, mert könnyen törik)
Dicsőség: (neked is jut)
Előny: (tarsd meg, hosszú az út!)
Lassító: gumikra oda figyelj!)
Rally vagy semmi, ezt ne felejtsd el!
|
Versenyzői „hitvallás” |
|
Nézői hozzáállás |
|
Itiner részlet |
|
|
|
|
|
R EMÉNY! |
|
|
|
|
K A LAND! |
|
|
|
S ODOR! |
BE L EAD? |
|
V ONZ! |
|
L E VÁG! |
VÁL L AL? |
|
R A LI! |
|
SI M ÁN! |
HIGG Y E! |
|
KE G Y? |
|
NYO M D! |
RALLY E! |
= |
VÁG Y! |
= |
ENNY I! |
"fotorobi" |
Ihlette: Petőfi Sándor (Megy a juhász szamáron...) Megy a Ladás, határon! Padlót nyom a lába! Murván vagy aszfalton? A próbát mind ki állja! Időt, pénzt nem sajnál. Oda áll a "pástra"! Hiányzik egy fokozat? Még azt sem bánja! Fölpattan a gázra, a cél felé vágtat. Ha későn fékez is, a Ladát berántja! Elszántságában, mi is telhetne Tőle? Nagyot rúg a kuplungba, csak a cél lebeg előtte!
"fotorobi" |
Égi gyorsok győzteseinek
Itt, most kell (ki többé már
Nem felel)
Megemlékezni,
Ezer-egy emberről.
Mely most föntről nézi,
Ott lent, hogy élnek,
Rali rajongó népek.....
Imádatuk tárgya:
A lenti gyorsok vágya.
Mi csak szeressük a rally-t,
Ezt kívánják, az élő rajongók számára.....
Nyugalom, lent nem lehet
Unalom!
Gond nekik sincs,
Ott fent, hol sportkormány a bilincs.
De tedd szívedre a kezed:
Jobb lenne ittlen velük!?!
Azokkal, kikkel majd együtt nyeled,
Templomok zúgásai mellett, az
Oltalmazott égi port!
Kell egy szó, oly
Borzasztó......
Életük vége, de
Ki tanultuk Tőle...
És Tőle... Tőle......
Bizony, leckét majd még veszünk
Eleget, a Nincs sehol földbe!
Addig is: rallynak rosszat
Nem teszünk!
Igérjük meg mindörökre!
By:raliroli | |
|
Cica |
|
| |
|
|