|
Menü |
|
| |
|
Rallys oldalak |
|
| |
|
MP3 kereső |
|
| |
|
|
Műszaki adatok
Motor |
|
Típus: |
EW 10 J4S |
Beépítés: |
Elöl, keresztben |
Hengerek száma: |
4 |
Lökettérfogat: |
1998 cm3 |
Teljesítmény: |
280 |
Nyomaték (Nm): |
250 |
Maximális fordulatszám: |
8500 |
Befecskendezés: |
Magneti Marelli |
Fojtószelepház: |
Szimpla pillangószelep |
Szelepszám: |
16 |
Erőátvitel |
|
Típus: |
Összkerékhajtás |
Tengelykapcsoló: |
Kéttárcsás |
Sebességváltó: |
Hatfokozatú, szekvenciális |
Differential: |
3 automatikusan záró differenciál |
Váz |
Felépítés: |
Önhordó + bukócső-rendszer |
Futómű elöl: |
MacPherson, Peugeot csillapítókkal |
Futómű hátul: |
MacPherson, Peugeot csillapítókkal |
Fék/kormány |
Első fék: |
Brembo 4 négydugattyús féknyereg Átmérő 300 mm (laza talaj) 355 mm (aszfalt) |
Hátsó fék: |
Brembo 4 négydugattyús féknyereg Átmérő 300 mm (aszfalt és laza talaj) |
Kormány: |
Hidraulikus szervo |
Kerék, aszfalt: |
18 colos |
Kerék, laza talaj: |
15 colos |
Méretek |
Hosszúság: |
4.03 m |
Szélesség: |
1.80 m |
Tengelytáv: |
2.56 m |
Minimális súly: |
1100 kg aszfalt / 1150 kg laza talaj |
Tank űrtartalma: |
80 liter |
Letölthető tájékoztató: FR-GB nyelvű füzet a wrc-ről
Műszaki adatok
Motor |
|
Típus: |
XU7JP4 |
Beépítés: |
Elöl, keresztben |
Hengerek száma: |
4 (sorban) |
Lökettérfogat: |
1997 cm3 |
Furat x löket (mm): |
85 x 88 |
Max. teljesítmény: |
300 LE 5250 fordulat/percnél |
Max. nyomaték: |
580 Nm 3500 fordulat/percnél |
Hengerfej: |
Alumínium |
Szelepek: |
Hengerenként 4 |
Motorblokk: |
Alumínium |
Vezérműtengely: |
2 OHC |
Motorelektronika: |
MAGNETTI MARELLI STEP 9 |
Turbó |
GARRETT HONEYWELL |
Kenés: |
Nedves karteres (karbon) |
Üzemanyagellátás: |
Elektromos üzemanyagbefecskendezés |
Erőátvitel |
|
Tengelykapcsoló: |
Karbon, 6"-os tripla tárcsa |
Sebességváltó: |
5 fokozatú, keresztben beépített, HEWLAND |
Differenciálmű: |
Aktív elöl, hátul és középen |
Futómű |
Elöl és hátul: |
McPherson típusú |
Lengéscsillapítók: |
Peugeot saját konstrukció |
Fékek |
Elöl: |
Nyolcdugattyús, 370 mm hűtött tárcsák (295 mm-es tárcsák laza talaj esetén) |
Hátul: |
Négydugattyús, 370 mm tárcsák (295 mm-es tárcsák laza talaj esetén) |
Kormányzás |
|
Típusa: |
Fogasléces, hidraulikus rásegítéssel |
Méretek: |
Tengelytáv: |
2610 mm |
Hossz: |
4344 mm |
Szélesség: |
1770 mm |
Magasság: |
1370 mm |
Kerekek: |
8 x 18" (7 x 15" laza talaj esetén) |
Gumik: |
MICHELIN 20 x 65 x 18" (17 x 65 x 15" laza talaj esetén) |
Súly: |
1230 kg |
Tank: |
90 liter |
Benzin: |
FIA - szabályzat szerinti |
Kenőanyagok: |
TOTAL |
|
A PILÓTA: |
Ifjabb Tóth János |
Született: |
1968. augusztus 22, Siófok |
Magasság/testsúly: |
170 cm/70 kg |
Navigátora: |
Bahor Bea |
Egyesülete: |
Janika Rally Team |
Autója: |
Peugeot 207 S2000 |
Első raliversenye: |
1990, első osztály |
Tavalyi eredménye: |
abszolút 2. |
Legjobb eredményei: |
7x abszolút magyar ralibajnok (1995, 1996, 1997, 2000, 2001, 2002, 2005) ralikrosszbajnok (1989), 1x abszolút második (2006) |
|
|
A NAVIGÁTOR: |
Bahor Bea |
Születési idő, hely: |
1976. június 2., Miskolc |
Magasság/testsúly: |
170/52 |
Egyesülete: |
Janika Rally Team |
Autója: |
Peugeot 207 S2000 |
Első raliversenye: |
2003, első osztály |
Tavalyi eredménye: |
abszolút 2. |
Legjobb eredményei: |
1x abszolút magyar ralibajnok (2005) 1x abszolút 2. (2006), 1x N-csoportos bajnok (2004) |
A szervizcsapat
A Peugeot 207 S2000-est a Tagai Racing Technology vásárolta meg, és készíti fel a versenyekre. Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy Tagaiék csapatából három szervizes három hetet töltött Franciaországban, ezalatt felépítette a versenyautót. A Peugeot Sportnál ez jól bevált gyakorlat, hiszen így legalább a csapat tagjai töviről hegyire megismerték az versenygépet. "A fiúknak nagyon tetszett az egész, remek érzés volt számukra, hogy egy ilyen nagy cégnél dolgozhattak - mondta Tagai Tamás, a TRT főnöke. - Mielőtt hazahoztuk, a Peugeot Sport tesztpilótája kipróbálta, és mivel minden rendben volt, a 207-es múlt hét szombaton megérkezett hazánkba. Egyelőre túl sokat nem tudunk róla, csak azt, hogy nagyon szép. Reméljük, nagyon jó is lesz..." Néhány év után visszatér a csapat tagjai közé Rolf Schmidt is, akivel jó néhány bajnokságot nyert meg Janika, és aki afféle technikai főnök lesz az alakulatnál. Vitathatatlan, hogy Peugeot-ügyben rengeteg tapasztalata van, amivel sokat segíthet a versenyeken.
Janika tesztelte a kis oroszlánt(2007-04-24)
A hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János és navigátora, Bahor Bea hétfőn tesztelte a vadonatúj Peugeot 207 Super2000-est, amellyel körülbelül 100 kilométert tett meg a Veszprém-közeli aszfaltos erdei pályán. Janika nagyon élvezte a tréninget, bár utóbb bevallotta: ezt az autót teljesen másképp kell vezetni, mint egy World Rally Cart, úgyhogy mindent el kellett felejtenie, amit az utóbbi években tanult. Természetesen ez nem mindig sikerült. Nem csoda, hiszen a pilóta 1991-ben vezetett utoljára szívómotoros autót (BMW 325), azóta kizárólag turbós versenygéppel száguldott. A Peugeot 207-est teljesen másképp kell kezelni, mint a kanyarokban ugyanolyan gyors, mint a WRC volt (ahogy Bahor Bea fogalmazott: ugyanúgy húzza a fejedet jobbra-balra), a kigyorsításoknál és az egyenesekben azonban természetesen lassúbb, hiszen nincs akkora ereje a motornak, mint a WRC erőforrásának. Az utóbbi két évben ötsebességes váltó volt a versenyautómban, így egyelőre szokatlan, hogy ebben hatsebességes van. Előfordult, hogy felkapcsoltam ötödikbe, ültem nyugodtan, mint aki jól végezte dolgát, aztán rájöttem, hogy van még egy fokozat... mondta ifjabb Tóth. Janikának ez az első vadonatúj autója (a hetedik 207-es, amelyik kikerült a Peugeot Sport műhelyéből) és fülig ér a szája amiatt, hogy ő tehette meg vele az első kilométereket. A legszokatlanabb számára, hogy míg a WRC a közepes fordulatszám tartományban működött maximális teljesítménnyel, addig a 207-es csak 7000 és 8500 fordulat között (vagyis viszonylag szűk intervallumban) üzemel tökéletesen. Mindenki azt kérdezi, nem túl lassú-e ez az autó a WRC-hez képest - vallotta be ifjabb Tóth. - Nos, a kérdezőknek azt mondhatom: azért ebben sem unatkozunk. Néha a kanyarban kell sebességet váltani, és mivel az autó és a külföldi pályák is ismeretlenek, pályafutásom egyik legnagyobb kihívásának tekintem az idei szezont, amely egyben a legnehezebb is lesz. Az első megméretés az ifjabb Tóth János, Bahor Bea, Peugeot 207 S2000-es trió számára a hét végi Miskolc-rali lesz. A pilóta elmondta, eszébe sem jut, hogy a WRC-kkel felvegye a harcot, ennek az autónak nem is lenne esélye ellenük, nem arra tervezték őket. Az ötödik és tizedik hely között lehet végezni a Super2000-essel, én is ezt tűztem ki célul - mondta az esélyeket latolgatva ifjabb Tóth. - Az N-csoportos autókat jó lenne legyőzni, elvileg ez reális cél, bár nincsenek biztos adataink ezzel kapcsolatban. Érdekesség, hogy ifjabb Tóth Jánosnak az új autókkal kapcsolatban szép emlékei fűződnek a miskolci viadalhoz: 2000-ben itt mutatta be a Peugeot 206 WRC, 2006-ban itt aratta az első futamgyőzelmét a Peugeot 307 WRC-vel, az idén pedig itt mutatja be a Peugeot 207 S2000-est...
|
|
|
|
RALLY VIDEÓK |
|
| |
A legjobb rally-s oldalra tévedtél... |
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár, Ami elmúlt, soha nem jön vissza már. Egyszer véget ér a rally bajnokság,, Egyszer nélkülünk megy a rally tovább, És az gyorson állunk, ahol integetni kell, De a búcsúra csak pár ember figyel.
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Sajnos véget ér az álom, sajnos véget ér a nyár, De a szívünk addig új rallyra vár.
Babor |
Tető nélkül Ladád mondd, mit ér, A legszebb autó, navigátor nélkül mondd, mit ér, És a rally Kőváry nélkül, És a Lada Öcsi nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
Bukás nélkül rally mondd, mit ér, És a VFTS-ed a Webberek nélkül mondd, mit ér, És a WRC a szervó nélkül, Életed a rally nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
És rally nélkül mit érek én, És rally nélkül mit érek én, Rally nélkül mit érek én, Mondd, rally nélkül mit érek én!
Babor |
Itt ül az idő a nyakamon, kifogy a gyors az autóm alól
Akkor is nyomom a gázt ha nem akarom, ha nem kísér senki a futamon
Szélvédőm mossa eső és szárítja a szél a versenyző mindig jobbat remél
Porból lettem s porrá leszek, félek hogy nem fordulok el a B4-ben |
Éjjel fékezem, száraz murvás úton,
A féktárcsám már vörös tűzben ég,
Hozzá nyúlok, tiszta Recaro kesztyűben,
Csak hülj le nyugodtan, addig én tankolok.
Csak én tankolok.
Csak én tankolok.
Őstől örökölt a tűz, amivel terelgettelek,
Őstől örökölt a tűz, amivel keresztbe tettelek,
Vágyam hogy érezd, a sodródást...
|
Majd ha nékem sok pénzem lesz,beülök egy H-s ladába.Úgy megyek majd ,mint az állat,mindenki pislog utánam.Amerre én járok füstöl a gumi,írígykedik minden magyar suzuki.Én a benzint nem sajnálom,Ukrajnából importálom.... (Attika) |
Favilla,fakanál,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Fakanál,favilla,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Ha bemegyek a pályára bent leszek,ha kidobnak a pályáról újra bemegyek,Mert favilla,fakanál,fatányér,meghalok a meghalok a LADÁÉR..... (Attika) |
Veszélyes LADÁBAN,a legszebb RALLY-s overállban.Mert álmom egy LADA,lóerők hada.Hátsó kerék meghajtás,álmom egy LADA,lóerők hada nem kell hozzá semmi más...... (Attika) |
Édes anyám,kedves anyám,csak az a kérésem,hogy RALLY-s LADÁT,RALLY-s LADÁT csináltasson nékem.RALLY-s LADÁT seeeeeeeeeej-haj,szép sport kormányt rája,mert az illik illik az illik illik a maga fiának.Édes anyám,kedves anyám csak arra kérem magát,hogy gyorsan adja el,gyorsan adja el a család SUZUKI-ját.Kell nekem az ára,elköltöm LADÁRA...... (Attika) |
Szombathelyen a Hodulát láttam,ahogy ment attól leesett az állam.Sergett-forott a VFTS LADA,klincsel előre ment be minden kanyarba.Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény.Mert úgy mész mint az isten,meg is nyered a versenyt,mert a VFTS LADÁD oly jójójóóóóóóó-jójójóóóóóóóó...Erőlködnek az ellenfelek,de hiába.Mert a végén úgyis te leszel a bajnok a H-ba.Nincsen olyan aki ebben meg gátol,mert veled van Tomi a bátor navigátor...Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény...... (Attika) |
Rendes ember én már nem leszek,
minden éjjel LADÁZNI megyek.
Várnak rám a LADÁS cimborák,
a jó gumik, a murvás pocsolyák.
Hogy mi lesz a vége nem tudom,
tetőzök 1 ködös hajnalon.
Amikor a garázsomba nyugovóra térek,
anyám mondj el értem 1 imát... |
"Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem" VFTS Hatalmas kerekednek Nyoma, álmomba vissza ránt, Te lehetsz írja szememnek, Te aki sose bánt! Váltód csattogása Bokonyban ezer vadat elűz. Lámpáid villanása, Eleven hajnali tűz. Tedd el keresztbe, Rajongód csak erre kért. Hangosan, örjöngve, Fizetek válaszként. "raliroli" |
Ülök a Ladában búsan egyedül,fék helyett a gázpedált nyomom.
Odakinn az utcán riadt emberek,-Jaj istenem részegen vezet!
De szeretném az ezerkettest megállítani,az út menti akác fákat elhárítani,de az ezerkettes csak halad tovább,engem meg a mentő visz tovább. |
Egy szó, mint száz:
Rally:
Veszély: (ha kell válald be!)
Akadály: (egyszerüen: küzdd le!)
Győzelem: (veszteni nem fogsz!)
Siker: (ez majd jön, házhoz!)
Etap: (csak figyeld az órát!)
Mitfahrer: (ő sose vág át!)
Megszállottság: (ez kell, és:)
Imádat: (ez is, nem is kevés!)
Esés: (egyszer eljön!)
Zavar: (fejed emiatt sose főjön!)
Tipus: (válaszd a Ladát!)
Navigátor: (ne fűzd be a csaját:) )
Extrém: (az, amit csinálsz!)
Fanatizmus: (nyugi, ha kiállsz!)
Eredmény: (ez is jön, magátol!)
Lóerő: (reméljük, nem gától!)
Ereklye: (lesz egy csomó!)
Jutalom: (sok szép foto!)
Tempó: (csak nyomd tövig)
Sodor: (vigyázz, mert könnyen törik)
Dicsőség: (neked is jut)
Előny: (tarsd meg, hosszú az út!)
Lassító: gumikra oda figyelj!)
Rally vagy semmi, ezt ne felejtsd el!
|
Versenyzői „hitvallás” |
|
Nézői hozzáállás |
|
Itiner részlet |
|
|
|
|
|
R EMÉNY! |
|
|
|
|
K A LAND! |
|
|
|
S ODOR! |
BE L EAD? |
|
V ONZ! |
|
L E VÁG! |
VÁL L AL? |
|
R A LI! |
|
SI M ÁN! |
HIGG Y E! |
|
KE G Y? |
|
NYO M D! |
RALLY E! |
= |
VÁG Y! |
= |
ENNY I! |
"fotorobi" |
Ihlette: Petőfi Sándor (Megy a juhász szamáron...) Megy a Ladás, határon! Padlót nyom a lába! Murván vagy aszfalton? A próbát mind ki állja! Időt, pénzt nem sajnál. Oda áll a "pástra"! Hiányzik egy fokozat? Még azt sem bánja! Fölpattan a gázra, a cél felé vágtat. Ha későn fékez is, a Ladát berántja! Elszántságában, mi is telhetne Tőle? Nagyot rúg a kuplungba, csak a cél lebeg előtte!
"fotorobi" |
Égi gyorsok győzteseinek
Itt, most kell (ki többé már
Nem felel)
Megemlékezni,
Ezer-egy emberről.
Mely most föntről nézi,
Ott lent, hogy élnek,
Rali rajongó népek.....
Imádatuk tárgya:
A lenti gyorsok vágya.
Mi csak szeressük a rally-t,
Ezt kívánják, az élő rajongók számára.....
Nyugalom, lent nem lehet
Unalom!
Gond nekik sincs,
Ott fent, hol sportkormány a bilincs.
De tedd szívedre a kezed:
Jobb lenne ittlen velük!?!
Azokkal, kikkel majd együtt nyeled,
Templomok zúgásai mellett, az
Oltalmazott égi port!
Kell egy szó, oly
Borzasztó......
Életük vége, de
Ki tanultuk Tőle...
És Tőle... Tőle......
Bizony, leckét majd még veszünk
Eleget, a Nincs sehol földbe!
Addig is: rallynak rosszat
Nem teszünk!
Igérjük meg mindörökre!
By:raliroli | |
|
Cica |
|
| |
|
|