|
Menü |
|
| |
|
Rallys oldalak |
|
| |
|
MP3 kereső |
|
| |
|
|
Akármennyire szeretnénk elkerülni, sajnos az utóbbi időben több baleset is történt raliversenyen. Az alábbiakban a legutóbbi események rövid híradását olvashatod el.
2000. július Veszprém rali Az Olaszfalu–Tés szakasz célja előtt R. M. Fordjával kicsúszik a pályáról és halálra gázol egy az út közelében a fűben fekvő lányt. Az áldozatot mentőhelikopterrel szállítják a veszprémi kórházba, de súlyos koponyasérülései miatt életét már nem lehet megmenteni.
2000. június Fehérvár-Kisbér rali A harmadik idei versenyen, a Fehérvár–Kisbér ralin az ászári gyorsasági szakasz után az időellenőrző állomáson álló ifj. Angyalfi, Büki kettős Subarujába hátulról belerohan az Elek, Iványi páros Mitsubishije. Az első autó elgázol egy férfit és a pilóta, ifj. Angyalfi édesanyját. Mindketten súlyos sérüléseket szenvednek.
2000. április Esztergom rali "A Prímás szigeten egyébként - szokásoknak megfelelően - egy gombostűt sem lehetett leejteni, telt ház figyelte az év első versenyén rajtolókat. A parádés nyitányon szerencsére baleset nem, mindössze egy apróbb incidens történt. Az egyik kanyarban kicsúszó Lada nekiütközött egy fának, és a kocsiról lerepülő karosszériadarab/kő (?) könnyebben megsebesített egy közelben álló kislányt. Az ifjú szurkolót a mentő ugyan kórházba szállította, ahol azonban megállapították, hogy a sérülés 8 napon belül gyógyuló, nem veszélyes, nem hagy nyomot." (Forrás: Az Esztergom rali hírlevele)
Szombaton azonban súlyos baleset történt. A negyedik, Őrisáp-Bajna aszfaltos gyorsaságin a pálya vége felé az 56-os rajtszámú piros Honda Integra kicsúszott a pályáról és elütött egy ott álló hölgyet, aki súlyos fej- és lábsérüléseket szenvedett, életveszélyes állapotba került. Azonnal a tatabányai Szt. Borbála kórház intenzív osztályára szállították, ahol később életét vesztette.
"Április 7-én hemzsegtek a szigeten a nézők. A kurta prológ, bő egy kilométeres hosszával, fordított rajtszám-sorrendben kissé megkésve indult útnak. De beindult, ahogy annak indulnia kellett. A Trabantok átszelték a szigetet, majd jöttek a "nagyok", Skodák, Ladák, Hondák... Aztán néma csend. Egy kisodródó autó követ hányt a nézők közé s egy kisgyermek feje betörött. Egy kisgyermeké! Mit keres egy apróság ott? Ott, ahova a kő repülhet? Ott, amerre az autó sodródik? Mit keres ott egy néző? De mit keres ott leginkább egy gyermek!? Apró testét a mentős tette az autóba, míg a nézők jót szórakoztak a rendőrökkel, rendezőkkel. Nem lett komolyabb baj, de ott volt a fekete árny, az ostoba nézői magatartás." (...) "Szombaton aztán ismét rajt. Aszfalt, gyors és gumiktól síkos fehér aszfaltok. Gyönyörű verseny, elemi küzdelem az első pontokért. Aztán Bajnára tartott a gyors, amikor a piros Honda kereke vadul blokkolt az utolsó kanyar előtt. Egy 30 éves hölgy súlyosan megsérült. Ezt a ralit örökre magával viszi. És megint ott voltak, ahová az autók csúszhatnak. A fizikai tételekkel igazolható veszélyes zónában. Miért nincs hatalom, belső parancs, hogy önmagunk urai legyünk?" (Forrás: Fehérvár-Kisbér Rallye Magazin)
1999. szeptember OMP Miskolc rali Ismét akadályba ütközött az elsőosztályú ralibajnokság egyik párosa. Az autó és legénysége már nem először találkozott eléje kitett akadályokkal, olyanokkal, amelyek nem voltak a pályára valók. Első alkalommal 1999 júliusában, a Veszprém ralin ütköztek a két keréknyomba kitett kövekkel, amelyek valamennyire megviselték az autót is, de a pilótákban nagyobb nyomot hagyott a dolog. Az eset a verseny végeredményét nem befolyásolta. De a szeptember eleji Miskolc ralin újból megtörtént: ismeretlenek egy méretes gerendát állítottak keresztbe a pályán, amely ismét nem annak része volt, és megint ugyanaz a páros elé. Feltételezésekbe bárki bocsátkozhat, amellett azonban nem szabad elmenni, hogy ez akár komolyabbra is fordulhat!!! A pontegyenlőség miatt az idei bajnokság sorsa a Mecsek ralin dől el, de akkor ki tudja mi kerülhet bárki elé a pályán - és ez akár az életébe is kerülhet!!! Senki sem tudhatja biztosan, ki rakja ki az akadályokat, ez viszont a bajnokságnak olyan mesterséges befolyásolása akar lenni, amelyről nem tudhatjuk, hol fordul elő mégegyszer, és újra ilyen szerencsésen kerülnek-e ki belőle a versenyzők. A renitens nézők visszafogása mellett az Interneten, valamint a kékszalaggal is mindenkit arra hívunk fel, hogy ügyeljen a pálya szélén a biztonságra!!!
1999. április Salgó rali A 25. Salgó ralit április 16. és 18. között rendezték meg Salgótarjánban és környékén. Tudvalevőleg igen rossz idő volt a hétvégén, hideg volt, és végig esett az eső. Ilyen rossz körülmények között az egyébként is veszélyessé váló túlbuzgó szurkolás kifejezetten életveszélyessé vált. A versenyzők viszonylag óvatosan mentek, nem voltak olyan bevállalósak, mert tudták, hogy a pálya amúgy is nehéz, most csúszik is, a nézőközönség pedig egyre elvakultabb. Ennek ellenére több apróbb baleset is történt a hétvégén könnyebb és súlyosabb sérültekkel. A rendezés igen sokat késett a balesetek és az információhiány miatt is. Több gyorsaságit etapra tettek. Az abszolút esélyese, ifj. Tóth János három szabálytalan, fegyelmezetlen nézőt került ki, s így tört ki a felfüggesztése; ez a verseny végét jelentette számára. A végső lökést pedig a vasárnapi Mogyorósorom-Szuha 12. gyorsaságin történtek adták meg. A futam előtt a Safety Car végiggördült a pályán - "a felső részen esik a hó, a cél felé esik az eső, mindent rendben találtam" - mondta a bordó Alfa Romeo 146-os vezetője. Az első autók teljes sebességgel leértek Szuhára, ám ... az egyik kisodródó autó elütött egy nézőt, aki az újraélesztések ellenére életét vesztette. A rendezőség leállította a versenyt, a bennmaradt autók egy fekete zászlót lobogtató rendőrségi Opel Astra mögött gördültek végig az etapra tett Kazár-Inászó szakaszon, a baleset áldozatának emlékére. Szolgáljon a tragikusan végződő rali mindannyiunk okulására!
1999. márciusában rendezett esztergomi versenyen Gy. J. egy Lada Samarával lehajt az útról, és elüt két kempingszékben ülő nézőt.
1998. június 14-én a miskolci futamon Szőlősardónál egy Alfa Romeo volánja mögött az ugyancsak versenyző K. L. halálra gázol a leszalagozott pályán belül álló, bámészkodó fiatal fiút.
1998. július 4-én M. L. Mitsubishijével fának ütközik, amely előtt egy férfi áll. Az áldozatnak egyik lábát amputálják.
1995. április 22-én a 22. Salgó ralin a kisterenyei körgyorsaságin T. A. Zsigulija átesik egy szalagkorláton, ahol elgázol egy fiatal lányt. Az autósportszövetség ekkor határozatot hoz, hogy körversenyt csak mélyített vagy lezárt pályán lehet rendezni.
1991. június 23-án félbeszakad a 2. Express rali, mert a szántódpusztai gyorsasági szakaszon egy kanyar utáni egyenesben a Lipták, Ajtai páros Lancia Integráléja a fák közé rohan. A navigátor a helyszínen életét veszti, a pilótát életveszélyes állapotban szállítják kórházba. Az elmúlt évtizedben ez volt az egyetlen olyan baleset, amelyben versenyző vesztette életét.
|
Képek
A 2000-es Esztergom rali prológján egy kisodródó Lada könnyebben megsebesített egy nézők közt álló kislányt
Ugyanitt a Bajna-Őrisáp szakaszon a kicsúszó Honda Integra elől egy hölgy már nem tudott elugrani
A megsérült néző életéért hosszasan küzdöttek, ám a hölgy a tatabányai kórházban életét vesztette
1999-ben az OMP Miskolc ralin ismeretlen rosszakarók gerendát gördítettek az egyik versenyautó elé
A félbeszakadt '99-es Salgó ralin egy Lada Samara felborul és elüt két férfit
1999-ben az Esztergom ralin egy kicsúszó autó elüt két kempingszékben (!) ülő nézőt
|
Sztori "Az Esztergomban rendezett verseny első napján az aszfaltot szelték a versenyzők. Ők mindig gyorsabbak, jobbak akarnak lenni. Minden ív teljes felületét felmérik, és a fizikai törvények határán radírozzák be azt. De elég egy átgondolatlan ezredmásodperc, egy mozdulat, mit eldobna bárki utólag, vagy éppen egy zárványos féktárcsa anyaghibája. Akik a határon mozognak, azokat vonzza a határ túlfele. Az Őrisáp-Bajna közötti gyorsasági szakasz utolsó kanyarjában harminc-negyven rali-rajongó állt. Nagy többségük külső íven, amerre egy - valami miatt - zabolázatlan tömeg menni szokott. A piros Honda ura elvesztette hatalmát a gépezet felett és a határ túloldalára érkezett. Akik időben eszméltek, megúszták, de az a harminc esztendős hölgy, aki súlyos sérülésekkel került kórházba, örökké viseli ennek a versenynek a nyomait. E lap kiadásakor is válságos az állapota. A rendezők által kiépített szalagok nem a nézői korlátot jelentik, hanem az élethez való jogot. Legyen az bármilyen látványos is, soha ne álljon tiltott zónába, mert Önt is várja haza valaki." (Forrás: Fehérvár-Kisbér Rallye Magazin) | | |
|
|
|
RALLY VIDEÓK |
|
| |
A legjobb rally-s oldalra tévedtél... |
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár, Ami elmúlt, soha nem jön vissza már. Egyszer véget ér a rally bajnokság,, Egyszer nélkülünk megy a rally tovább, És az gyorson állunk, ahol integetni kell, De a búcsúra csak pár ember figyel.
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Sajnos véget ér az álom, sajnos véget ér a nyár, De a szívünk addig új rallyra vár.
Babor |
Tető nélkül Ladád mondd, mit ér, A legszebb autó, navigátor nélkül mondd, mit ér, És a rally Kőváry nélkül, És a Lada Öcsi nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
Bukás nélkül rally mondd, mit ér, És a VFTS-ed a Webberek nélkül mondd, mit ér, És a WRC a szervó nélkül, Életed a rally nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
És rally nélkül mit érek én, És rally nélkül mit érek én, Rally nélkül mit érek én, Mondd, rally nélkül mit érek én!
Babor |
Itt ül az idő a nyakamon, kifogy a gyors az autóm alól
Akkor is nyomom a gázt ha nem akarom, ha nem kísér senki a futamon
Szélvédőm mossa eső és szárítja a szél a versenyző mindig jobbat remél
Porból lettem s porrá leszek, félek hogy nem fordulok el a B4-ben |
Éjjel fékezem, száraz murvás úton,
A féktárcsám már vörös tűzben ég,
Hozzá nyúlok, tiszta Recaro kesztyűben,
Csak hülj le nyugodtan, addig én tankolok.
Csak én tankolok.
Csak én tankolok.
Őstől örökölt a tűz, amivel terelgettelek,
Őstől örökölt a tűz, amivel keresztbe tettelek,
Vágyam hogy érezd, a sodródást...
|
Majd ha nékem sok pénzem lesz,beülök egy H-s ladába.Úgy megyek majd ,mint az állat,mindenki pislog utánam.Amerre én járok füstöl a gumi,írígykedik minden magyar suzuki.Én a benzint nem sajnálom,Ukrajnából importálom.... (Attika) |
Favilla,fakanál,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Fakanál,favilla,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Ha bemegyek a pályára bent leszek,ha kidobnak a pályáról újra bemegyek,Mert favilla,fakanál,fatányér,meghalok a meghalok a LADÁÉR..... (Attika) |
Veszélyes LADÁBAN,a legszebb RALLY-s overállban.Mert álmom egy LADA,lóerők hada.Hátsó kerék meghajtás,álmom egy LADA,lóerők hada nem kell hozzá semmi más...... (Attika) |
Édes anyám,kedves anyám,csak az a kérésem,hogy RALLY-s LADÁT,RALLY-s LADÁT csináltasson nékem.RALLY-s LADÁT seeeeeeeeeej-haj,szép sport kormányt rája,mert az illik illik az illik illik a maga fiának.Édes anyám,kedves anyám csak arra kérem magát,hogy gyorsan adja el,gyorsan adja el a család SUZUKI-ját.Kell nekem az ára,elköltöm LADÁRA...... (Attika) |
Szombathelyen a Hodulát láttam,ahogy ment attól leesett az állam.Sergett-forott a VFTS LADA,klincsel előre ment be minden kanyarba.Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény.Mert úgy mész mint az isten,meg is nyered a versenyt,mert a VFTS LADÁD oly jójójóóóóóóó-jójójóóóóóóóó...Erőlködnek az ellenfelek,de hiába.Mert a végén úgyis te leszel a bajnok a H-ba.Nincsen olyan aki ebben meg gátol,mert veled van Tomi a bátor navigátor...Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény...... (Attika) |
Rendes ember én már nem leszek,
minden éjjel LADÁZNI megyek.
Várnak rám a LADÁS cimborák,
a jó gumik, a murvás pocsolyák.
Hogy mi lesz a vége nem tudom,
tetőzök 1 ködös hajnalon.
Amikor a garázsomba nyugovóra térek,
anyám mondj el értem 1 imát... |
"Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem" VFTS Hatalmas kerekednek Nyoma, álmomba vissza ránt, Te lehetsz írja szememnek, Te aki sose bánt! Váltód csattogása Bokonyban ezer vadat elűz. Lámpáid villanása, Eleven hajnali tűz. Tedd el keresztbe, Rajongód csak erre kért. Hangosan, örjöngve, Fizetek válaszként. "raliroli" |
Ülök a Ladában búsan egyedül,fék helyett a gázpedált nyomom.
Odakinn az utcán riadt emberek,-Jaj istenem részegen vezet!
De szeretném az ezerkettest megállítani,az út menti akác fákat elhárítani,de az ezerkettes csak halad tovább,engem meg a mentő visz tovább. |
Egy szó, mint száz:
Rally:
Veszély: (ha kell válald be!)
Akadály: (egyszerüen: küzdd le!)
Győzelem: (veszteni nem fogsz!)
Siker: (ez majd jön, házhoz!)
Etap: (csak figyeld az órát!)
Mitfahrer: (ő sose vág át!)
Megszállottság: (ez kell, és:)
Imádat: (ez is, nem is kevés!)
Esés: (egyszer eljön!)
Zavar: (fejed emiatt sose főjön!)
Tipus: (válaszd a Ladát!)
Navigátor: (ne fűzd be a csaját:) )
Extrém: (az, amit csinálsz!)
Fanatizmus: (nyugi, ha kiállsz!)
Eredmény: (ez is jön, magátol!)
Lóerő: (reméljük, nem gától!)
Ereklye: (lesz egy csomó!)
Jutalom: (sok szép foto!)
Tempó: (csak nyomd tövig)
Sodor: (vigyázz, mert könnyen törik)
Dicsőség: (neked is jut)
Előny: (tarsd meg, hosszú az út!)
Lassító: gumikra oda figyelj!)
Rally vagy semmi, ezt ne felejtsd el!
|
Versenyzői „hitvallás” |
|
Nézői hozzáállás |
|
Itiner részlet |
|
|
|
|
|
R EMÉNY! |
|
|
|
|
K A LAND! |
|
|
|
S ODOR! |
BE L EAD? |
|
V ONZ! |
|
L E VÁG! |
VÁL L AL? |
|
R A LI! |
|
SI M ÁN! |
HIGG Y E! |
|
KE G Y? |
|
NYO M D! |
RALLY E! |
= |
VÁG Y! |
= |
ENNY I! |
"fotorobi" |
Ihlette: Petőfi Sándor (Megy a juhász szamáron...) Megy a Ladás, határon! Padlót nyom a lába! Murván vagy aszfalton? A próbát mind ki állja! Időt, pénzt nem sajnál. Oda áll a "pástra"! Hiányzik egy fokozat? Még azt sem bánja! Fölpattan a gázra, a cél felé vágtat. Ha későn fékez is, a Ladát berántja! Elszántságában, mi is telhetne Tőle? Nagyot rúg a kuplungba, csak a cél lebeg előtte!
"fotorobi" |
Égi gyorsok győzteseinek
Itt, most kell (ki többé már
Nem felel)
Megemlékezni,
Ezer-egy emberről.
Mely most föntről nézi,
Ott lent, hogy élnek,
Rali rajongó népek.....
Imádatuk tárgya:
A lenti gyorsok vágya.
Mi csak szeressük a rally-t,
Ezt kívánják, az élő rajongók számára.....
Nyugalom, lent nem lehet
Unalom!
Gond nekik sincs,
Ott fent, hol sportkormány a bilincs.
De tedd szívedre a kezed:
Jobb lenne ittlen velük!?!
Azokkal, kikkel majd együtt nyeled,
Templomok zúgásai mellett, az
Oltalmazott égi port!
Kell egy szó, oly
Borzasztó......
Életük vége, de
Ki tanultuk Tőle...
És Tőle... Tőle......
Bizony, leckét majd még veszünk
Eleget, a Nincs sehol földbe!
Addig is: rallynak rosszat
Nem teszünk!
Igérjük meg mindörökre!
By:raliroli | |
|
Cica |
|
| |
|
|