|
Menü |
|
| |
|
Rallys oldalak |
|
| |
|
MP3 kereső |
|
| |
|
|
|
A rali fenegyereke visszatér!
Vizin László-Zsíros Gábor Subaru Impreza WRC02 Eger Rali elõzetes
Március 27. - Kõváry Barna öt év után újra raliban indul - Régi páros, új autó, a fõszerepben pedig továbbra is a kézifék
Megnyert minden versenyt, amin elindult? Nem teljesen, bár 2003 pont egy olyan év volt, amikor ez is sikerült. Kõváry Barna mégis a nézõk kedvencévé vált, megtörtént hogy, meghibásodott autóját nyolc kilométeren át tolták a célig a szurkolók.
Kõváry Barna most visszatér! A rali fenegyereke 2007-ben ismét rajthoz áll az országos rallye bajnokságban.
"Öt éve várok rá, hogy újra a raliban versenyezhessek. Azóta dolgoztunk, terveztük a visszatérést, ami most sikerült is. Talán kicsit komolyabbak is lettünk. Két éve találtunk egy olyan támogatót, aki látott bennem fantáziát, s idõközben többen is csatlakoztak hozzá. Nagyon pozitívan állnak az ötleteinkhez és hosszú távra tervezünk." - nyilatkozta Barna.
Kõváry Barna nem tudott teljesen elszakadni az autósporttól, az utóbbi években a gyorsasági szakág versenyein állt rajthoz. Emellett egy tévémûsor kedvéért - a mikrofon számára addig szokatlan oldalán - visszatért a rallye futamokra, hogy sajátos stílusában faggassa korábbi ellenfeleit. 2005. végén újra megmutatta magát, amikor a Mikulás Rallye-n - hatalmas közönségsikert aratva - elõfutóként elindult egy Dacia Logannal, ezt 2006-ban a Mecsek Rallye-n - oldalán Semmi-Kis Tünde szépségkirálynõvel - megismételte.
2007-ben viszont újra a rallye-é a fõszerep. Ezúttal is barátja, Pintér Richárd ül majd Barna mellett a versenyautóban. A fiúk nem fogják meghazudtolni magunkat, a stílus a Trabantos idõkben megszokottan alakul majd. A csapat célja, hogy jól érezze magát a versenyeken, nem görcsös, eredménycentrikus autózásra készülnek. Sokkal inkább szeretnék visszahozni a rali-versenyek igazi hangulatát, az életérzést, amit ezek a versenyek korábban magukban hordoztak. Mindemellett a legfontosabb feladatuk az idei évben, hogy a pályák mellett álló több tízezres nézõsereget kiszolgálják, hogy õk igazán jól szórakozzanak. Ezért biztos, hogy az új versenyautó sem a legrövidebb vagy a leggyorsabb úton fordul majd a kanyarokban, sokkal inkább a leglátványosabb módon porol.
A csapat a lehetõ legtöbb versenyen szeretne elindulni, épp ezért várhatóan a rallye bajnokság mellett a gyorsasági szakág hegyi futamain is feltûnik majd Barna, ahol az utóbbi három évben a Clio Kupában is indult.
A versenyautó: Bár tett egy kisebb kitérõt egy Lada és egy Opel kedvérét, sõt a gyorsasági szakágban egy Ford Pumával szerzett bajnoki címet, de Kõváry Barna neve a Trabanttal fonódott össze. Ezentúl azonban egy teljesen új típussal, egy Renault Clióval indul a pilóta. A versenyautó a francia gyártó legújabb fejlesztésû sportmodelljére, egy Clio Renault Sport-ra épül, amely az elsõ ilyen típus a hazai bajnokságban. A gépkocsi orrában 2.0 literes, négyhengeres motort alkalmaznak, amihez hatfokozatú nyomatékváltó kapcsolódik, ami az elsõ kerekeket hajtja. A gyárból kikerülõ autók 197 lóerõt illetve 215 newtonméter nyomatékot rejtenek, ennél Barna új fegyvere az átalakításoknak köszönhetõen többet tud.
A Formula Racing Club szakemberei építették a versenyautót és õk készítik fel a versenyekre is. Bár az A7-es kategória szabályainak megfelelõen épült az autó, a hajtásláncában sem önzáró differenciálmû, sem szekvenciális sebességváltó nem szerepel. Ezek az elemek elengedhetetlenek lennének a gyõzelemhez, ám a látványos autózáshoz egy bovdenes kézifék is megteszi.
"Azt gondolom, hogy nincsenek véletlenek, már tavaly évvégén szerettem volna megvásárolni egy versenyautót, de akkor még nem volt egyben a pénz. Ha akkor összejött volna, akkor egy régi Ford Pumával indulnánk. Helyette azonban most egy vadiúj Clióval versenyezhetünk. Úgy látszik nem volt véletlen a Clio kupában eltöltött három év sem." - mondta Barna a visszatérésrõl.
A versenyautó kiválasztásánál fontos szerepe volt a szponzorok és pilóta hosszú távú szerzõdésének. A tervek szerint jövõre is megmarad a típus, ám akkor már egy gyári R3-as Clióval vesznek részt a bajnokságban. Ennek megfelelõen az idei évben, az elsõ ötben szeretne végezni a Kõváry Barna – Pintér Richárd páros, ám 2008-tól már a bajnokság megnyerésére törekednek majd.
"Az életet a szélvédõbõl nézzük és nem a visszapillantó tükörbõl. 2007-ben újra támadunk!:)"
A 2007-es Országos Rallye Bajnokság versenynaptára:
03.29-04.01. Start Autó Rallye-Eger 04.27-29. 14.Miskolc Rally 05.25-27. Duna Rallye Székesfehérvár 06.21-23. Szombathely Rallye OB 07.19-21. OMV Veszprém Rallye 09.14-16. 40.Allianz Hungária Rallye Pécs 10.19-21. Somogy Rallye Kaposvár 11.16-18. 6. Zemplén Rally
A pilóta: Kõváry Barna Születési idõ: 1975. 07. 06 Lakhely: Budapest Állampolgárság: magyar Magasság: 175 cm Testsúly: 70 kg Foglalkozás: gépkocsivezetõ ? E-mail: kovaryb@freemail.hu Weboldal: http://kovary.racing.hu Vezetõi engedély: 1992 Hobbi: alvás (ezt szeretem leginkább, de a legkevesebb idõ jut rá) Szórakozás: néha megcsúszás, bármennyire hihetetlen, de a kultúra is, színház, múzeum és könyvek Kedvenc ételei: bármi ami finom, de semmi olyan ami vízben él Kedvenc itala: jó magyar pálinka Csapata: Formula Racing Club
Pályafutása mérföldkövei: 1993: Elsõ versenye: az Esztergom Rallye, még navigátorként 1993-2002: Trabant 601 Maxi 1999: Lada Samara 1,3 Gr.A A5 kategória 4. hely 1997: Opel Kadett GSI Gr.A. A7 kategória 2. hely 2000: Abszolút kedvenc - Rally.hu közönségdíj 2001: Abszolút kedvenc - Rally.hu közönségdíj 2002: Kõváry Barna - Riportkönyv, A legnagyobb példányszámban eladott riport könyv Magyarországon (több mint 10 000 db) 2003: Ford Puma S1600 a gyorsasági szakág magyar bajnoka a Kis túraautó és, az A-1600 kategóriákban, 2004-: Mûsorvezetõ a Viasat3 autós mûsorában, miután a "felvételin" mindenkinél jobban járatta a száját 2004-06: Renault Clio Kupa, legjobb eredménye 4. hely, összetettben 10. mindháromszor | | |
|
|
|
RALLY VIDEÓK |
|
| |
A legjobb rally-s oldalra tévedtél... |
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár, Ami elmúlt, soha nem jön vissza már. Egyszer véget ér a rally bajnokság,, Egyszer nélkülünk megy a rally tovább, És az gyorson állunk, ahol integetni kell, De a búcsúra csak pár ember figyel.
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Sajnos véget ér az álom, sajnos véget ér a nyár, De a szívünk addig új rallyra vár.
Babor |
Tető nélkül Ladád mondd, mit ér, A legszebb autó, navigátor nélkül mondd, mit ér, És a rally Kőváry nélkül, És a Lada Öcsi nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
Bukás nélkül rally mondd, mit ér, És a VFTS-ed a Webberek nélkül mondd, mit ér, És a WRC a szervó nélkül, Életed a rally nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
És rally nélkül mit érek én, És rally nélkül mit érek én, Rally nélkül mit érek én, Mondd, rally nélkül mit érek én!
Babor |
Itt ül az idő a nyakamon, kifogy a gyors az autóm alól
Akkor is nyomom a gázt ha nem akarom, ha nem kísér senki a futamon
Szélvédőm mossa eső és szárítja a szél a versenyző mindig jobbat remél
Porból lettem s porrá leszek, félek hogy nem fordulok el a B4-ben |
Éjjel fékezem, száraz murvás úton,
A féktárcsám már vörös tűzben ég,
Hozzá nyúlok, tiszta Recaro kesztyűben,
Csak hülj le nyugodtan, addig én tankolok.
Csak én tankolok.
Csak én tankolok.
Őstől örökölt a tűz, amivel terelgettelek,
Őstől örökölt a tűz, amivel keresztbe tettelek,
Vágyam hogy érezd, a sodródást...
|
Majd ha nékem sok pénzem lesz,beülök egy H-s ladába.Úgy megyek majd ,mint az állat,mindenki pislog utánam.Amerre én járok füstöl a gumi,írígykedik minden magyar suzuki.Én a benzint nem sajnálom,Ukrajnából importálom.... (Attika) |
Favilla,fakanál,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Fakanál,favilla,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Ha bemegyek a pályára bent leszek,ha kidobnak a pályáról újra bemegyek,Mert favilla,fakanál,fatányér,meghalok a meghalok a LADÁÉR..... (Attika) |
Veszélyes LADÁBAN,a legszebb RALLY-s overállban.Mert álmom egy LADA,lóerők hada.Hátsó kerék meghajtás,álmom egy LADA,lóerők hada nem kell hozzá semmi más...... (Attika) |
Édes anyám,kedves anyám,csak az a kérésem,hogy RALLY-s LADÁT,RALLY-s LADÁT csináltasson nékem.RALLY-s LADÁT seeeeeeeeeej-haj,szép sport kormányt rája,mert az illik illik az illik illik a maga fiának.Édes anyám,kedves anyám csak arra kérem magát,hogy gyorsan adja el,gyorsan adja el a család SUZUKI-ját.Kell nekem az ára,elköltöm LADÁRA...... (Attika) |
Szombathelyen a Hodulát láttam,ahogy ment attól leesett az állam.Sergett-forott a VFTS LADA,klincsel előre ment be minden kanyarba.Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény.Mert úgy mész mint az isten,meg is nyered a versenyt,mert a VFTS LADÁD oly jójójóóóóóóó-jójójóóóóóóóó...Erőlködnek az ellenfelek,de hiába.Mert a végén úgyis te leszel a bajnok a H-ba.Nincsen olyan aki ebben meg gátol,mert veled van Tomi a bátor navigátor...Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény...... (Attika) |
Rendes ember én már nem leszek,
minden éjjel LADÁZNI megyek.
Várnak rám a LADÁS cimborák,
a jó gumik, a murvás pocsolyák.
Hogy mi lesz a vége nem tudom,
tetőzök 1 ködös hajnalon.
Amikor a garázsomba nyugovóra térek,
anyám mondj el értem 1 imát... |
"Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem" VFTS Hatalmas kerekednek Nyoma, álmomba vissza ránt, Te lehetsz írja szememnek, Te aki sose bánt! Váltód csattogása Bokonyban ezer vadat elűz. Lámpáid villanása, Eleven hajnali tűz. Tedd el keresztbe, Rajongód csak erre kért. Hangosan, örjöngve, Fizetek válaszként. "raliroli" |
Ülök a Ladában búsan egyedül,fék helyett a gázpedált nyomom.
Odakinn az utcán riadt emberek,-Jaj istenem részegen vezet!
De szeretném az ezerkettest megállítani,az út menti akác fákat elhárítani,de az ezerkettes csak halad tovább,engem meg a mentő visz tovább. |
Egy szó, mint száz:
Rally:
Veszély: (ha kell válald be!)
Akadály: (egyszerüen: küzdd le!)
Győzelem: (veszteni nem fogsz!)
Siker: (ez majd jön, házhoz!)
Etap: (csak figyeld az órát!)
Mitfahrer: (ő sose vág át!)
Megszállottság: (ez kell, és:)
Imádat: (ez is, nem is kevés!)
Esés: (egyszer eljön!)
Zavar: (fejed emiatt sose főjön!)
Tipus: (válaszd a Ladát!)
Navigátor: (ne fűzd be a csaját:) )
Extrém: (az, amit csinálsz!)
Fanatizmus: (nyugi, ha kiállsz!)
Eredmény: (ez is jön, magátol!)
Lóerő: (reméljük, nem gától!)
Ereklye: (lesz egy csomó!)
Jutalom: (sok szép foto!)
Tempó: (csak nyomd tövig)
Sodor: (vigyázz, mert könnyen törik)
Dicsőség: (neked is jut)
Előny: (tarsd meg, hosszú az út!)
Lassító: gumikra oda figyelj!)
Rally vagy semmi, ezt ne felejtsd el!
|
Versenyzői „hitvallás” |
|
Nézői hozzáállás |
|
Itiner részlet |
|
|
|
|
|
R EMÉNY! |
|
|
|
|
K A LAND! |
|
|
|
S ODOR! |
BE L EAD? |
|
V ONZ! |
|
L E VÁG! |
VÁL L AL? |
|
R A LI! |
|
SI M ÁN! |
HIGG Y E! |
|
KE G Y? |
|
NYO M D! |
RALLY E! |
= |
VÁG Y! |
= |
ENNY I! |
"fotorobi" |
Ihlette: Petőfi Sándor (Megy a juhász szamáron...) Megy a Ladás, határon! Padlót nyom a lába! Murván vagy aszfalton? A próbát mind ki állja! Időt, pénzt nem sajnál. Oda áll a "pástra"! Hiányzik egy fokozat? Még azt sem bánja! Fölpattan a gázra, a cél felé vágtat. Ha későn fékez is, a Ladát berántja! Elszántságában, mi is telhetne Tőle? Nagyot rúg a kuplungba, csak a cél lebeg előtte!
"fotorobi" |
Égi gyorsok győzteseinek
Itt, most kell (ki többé már
Nem felel)
Megemlékezni,
Ezer-egy emberről.
Mely most föntről nézi,
Ott lent, hogy élnek,
Rali rajongó népek.....
Imádatuk tárgya:
A lenti gyorsok vágya.
Mi csak szeressük a rally-t,
Ezt kívánják, az élő rajongók számára.....
Nyugalom, lent nem lehet
Unalom!
Gond nekik sincs,
Ott fent, hol sportkormány a bilincs.
De tedd szívedre a kezed:
Jobb lenne ittlen velük!?!
Azokkal, kikkel majd együtt nyeled,
Templomok zúgásai mellett, az
Oltalmazott égi port!
Kell egy szó, oly
Borzasztó......
Életük vége, de
Ki tanultuk Tőle...
És Tőle... Tőle......
Bizony, leckét majd még veszünk
Eleget, a Nincs sehol földbe!
Addig is: rallynak rosszat
Nem teszünk!
Igérjük meg mindörökre!
By:raliroli | |
|
Cica |
|
| |
|
|