|
Menü |
|
| |
|
Rallys oldalak |
|
| |
|
MP3 kereső |
|
| |
|
|
Spici Fabiával tér vissza
Pacotti Motorsport WRC Team Eger Rali elõzetes Spitzmüller Csaba-Kazár Miklós Skoda Fabia WRC
Március 27. Hat hónappal a Mecsek Ralin elszenvedett balesete után Spitzmüller Csaba, akár csak a versenyautók többsége, pontosan az Eger Rali rajtjára épült fel teljesen és vált újra harcképessé. Az orvosok egy hónappal ez elõtt adták meg neki a rajtengedélyt, így rövid idõ alatt kellett a Pacotti Motorsport WRC Teamnek autót keresni. Ezt meg is találták és a cseh Profiko-csapattól bérelnek egy Skoda Fabia WRC-t.
Spitzmüller Csaba: - A gyógyulásom utolsó stádiumában vagyok. Most már elmondhatom, hogy jól érzem magamat a bõrömben, és újra képes vagyok versenyezni. Az arcom még fáj egy kicsit idõváltozáskor. Azt azonban sajnos nem tudom meg mondani, hogy esni fog-e az esõ a pályákon vagy nem, úgyhogy ezt a tulajdonságomat nem tudjuk felhasználni a ralikon. A bokám vezetés után szintén fáj még egy kicsit, de az autóban nincs vele baj, csak utána sántítok. Nagyon örülök neki, hogy újra versenyezhetek. Megmondom õszintén, hogy nagyon hiányzott volna a rali, ha nem ülhettem volna autóba. A Fabia WRC-rõl annyit tudok, hogy természetesen piros lesz. Szerintem jó autó, lehet vele nyerni, úgyhogy bizakodó vagyok. Az elsõdleges célom, hogy célba érjünk. Ez lesz az elsõ versenyünk a pécsi balesetünk óta, ami azért elég mély nyomokat hagyott bennem. Teszten ültem már versenyautóban, akkor nem éreztem ennek hátrányát, de tisztában vagyok vele, hogy a versenyen kell kiautóznom magamból az egészet. Eredmény szempontjából természetesen a cél mindig az elsõ hely, hogy ennek mennyi a realitása, vasárnap megmondom.
Kazár Miklós: - Minden nagyon gyorsan történt, hiszen egy hónappal ezelõtt érezte úgy Spici, hogy vállalni tudja a versenyzést. Akkor kezdtünk el autót keresni. Skoda Octaviát szerettünk volna bérelni, de a cseh Profiko csapattól nagyon kedvezõ ajánlatot kaptunk a Fabiára. Váltig állítják, hogy jó az autó, mi pedig szeretnénk ezt bebizonyítani. Szerencsére én semmire nem emlékszem a balesetbõl, úgyhogy bennem nem hagyott nyomot. Spici is sokkal jobban van, de azzal tisztában kell lenni, ha valaki 145 km/h-ról 20 cm alatt áll meg, akkor elég nehéz regenerálódnia. A pécsi balesetünkkel kapcsolatban azt még szeretném mindenképpen elmondani, hogy a Mitsubishi-csapat maximálisan korrektül viselkedett velünk, teljesen elfogadták, hogy ez benne van a raliban, és amíg mind a ketten teljesen meg nem gyógyultunk, addig az anyagiak szóba sem kerültek köztünk. Nekik is az volt a legfontosabb, hogy mi jól legyünk. A kapcsolatunk továbbra is nagyon jó, talán még fogunk Mitsubishi WRC-vel versenyezni
Lada búcsú, gyõzelemmel
December 23. Balázs Öcsi és Pelyhe György neve az évek alatt összeforrott a Ladával. De a Lada „csúcsmodelljét” most próbálták ki elõször, murván. A debütálás jól sikerült, ugyanis a Mikulás Rallye-n megnyerték az L9-es kategóriát.
Balázs Öcsi: Szerettünk volna futamgyõzelemmel búcsúzni a Ladától már a Budapest Rallye-n, de sajnos ez nem sikerült. Így támogatóinktól kaptunk még egy esélyt, hogy kijavítsuk a csorbát. A pályabejárás jó hangulatba telt, amit Gyurma „frissen vásárolt 5 sebességes, rádiósmagnós, újszerû” Lada 2107-es autójával teljesítettünk. 19 páros rajtolt az L9-es kategóriánkban. Az elsõ 20 km-es szakaszon második idõt sikerült autózni Ollé Kerék Suzuki trió mögött. A 3 Km-es Jutaspusztát is második idõvel zártuk, Janzer Gyuri vert meg 2,7 másodperccel. Ezen szakaszon átvettük a vezetést a kategóriánkban, ugyanis az addig vezetõ Ollé Sanyi váltó problémája miatt öt és fél perc hátrányt szedett össze. 13 Km-es Bántan harmadik idõt sikerült abszolválni, de tudtuk tartani vezetõ helyünket. 13 másodpercre volt mögöttünk Janzer Gyuri és Szabó Bence is. Ismét a 20 Km-es Kislõtér következett második idõvel értünk célba, és 1 perc 10 másodpercre növeltük elõnyünket. 5. gyorson Jutaspusztán második, az utolsó Bánta szakaszon harmadik idõt autóztunk. 1 perc 25 másodperc elõnnyel nyertük az L9-es kategóriát, és abszolútban 22. helyet sikerült megszerezni. A VFTS -en minden jól mûködött, és elképesztõen jól vezethetõ.
Annyira tetszett hogy, ha hamarabb kipróbálom, 1 évet biztos versenyeztem volna vele. Aszfalton nem vettem észre ennyire nagy különbséget az A-s és VFTS között, de murván nagyon nagy. Az emelkedõkrõl nem is beszélve ott nagyon kijön a teljesítmény különbség. Jól éreztük magunkat a versenyen, és azt hiszem a kitûzött célt is maximálisan teljesítettük. Meg szeretnénk köszönni támogatóink segítségét, Juhász Zolinak a VFTS-t, valamint a szervizes fiúk odaadó munkáját. Külön köszönet szurkolóinknak.
Naptár 2006 Magyar Bajnokság
Országos Rallye Bajnokság |
Március 29-Április 1 |
Start Autó Rallye, Eger |
NEAFP, Historic |
Április 27-29 |
14. Miskolc Rally, Miskolc |
|
Május 25-27 * |
Duna Rallye, Székesfehérvár * |
|
Június 21-23 |
Szombathely Rallye, Szombathely |
NEAFP |
Július 19-21 |
OMV Veszprém Rally, Veszprém |
NEAFP |
Szeptember 14-16 |
40. Allianz Hungária Rallye, Pécs |
NK, Historic |
Október 19-21 |
Somogy Rallye, Kaposvár |
|
November 16-18 |
6. Zemplén Rallye, B-A-Z Megye |
Historic | |
*:Feltételes, amennyiben 02.15-i nem rendezi a kauciót, a verseny törlésre kerül.
*:Feltételesfebr 28-ig, tartozások rendezése, vagy nyilatkozatok szükségesek, ellenkezõ esetben törlésre kerül.
Suzuki Team Hungary: Új csapat, régi tervek
Március 20. Új rali csapatot hozott létre a Suzuki, amelyet két, korábban már a márkával több sikert elért páros, a Bútor-Tóth és az Ollé-Kerék kettõsök alkotnak. A csapat célja a Szuper-1600-as bajnoki cím megszerzése mellett a Suzuki márka minden korábbinál komolyabb képviselet és népszerûsítése az Országos Rali Bajnokság futamain. A párosok a szezonnyitó Eger Ralin Suzuki Ignis S1600-as autóval állnak rajtoz, míg a bajnokság második fordulójától kezdve Suzuki Swift S1600-assal folytatják a versenyzést.
Kelenföldi László, Magyar Suzuki Zrt. képviselõje: – A Suzuki neve mára szinte teljesen összeforrt az Országos Rali Bajnoksággal, a sikeres utánpótlás kategória, a Suzuki Ignis Kupa mellett idén ismét szeretnénk egy csúcskategóriában is csapatként képviseltetni magunkat. A Szuper–1600-as bajnokságban eddig is sikeresen szerepeltek a Suzukik, hiszen már a második évben Keller Péter révén bajnokok lettünk, és megnyertük a márkabajnokságot is. Tavaly szintén megnyertük a kategóriát és a márkabajnokságot. Terveink az idei évre is azonosak, a Bútor–Tóth és az Ollé–Kerék kettõsökkel az élen. Szeretnénk minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetni a csapatra, ezért is hoztuk létre a Suzuki Team Hungary-t. Úgy gondolom, hogy mind a két versenyzõnk esélyes a bajnokság megnyerésére, még akkor is, ha az idén sokkal erõsebb mezõnyben kell megmérkõzniük.
Bútor Róbert: - Nagyon örülök, hogy újra profi csapatban versenyezhetek. Külön öröm a számomra, hogy autógyár állt mögénk. Úgy gondolom, egy kétautós csapattal sokkal jobban tudjuk képviselni a Suzukit, akár marketing oldalon, akár pedig eredmény szempontjából. Az elmúlt évben a mi autónkat felkészítõ csapat, a Suzuki Sport Európa és Ollé Sándor csapata is bizonyította felkészültségét. A Suzuki Team Hungary-ben mind a két csapat segítségére és tapasztalatára számíthatunk. Ez mindenképpen elõny lesz, mindkettõnk számára. Szeretnénk jó csapathangulatot kialakítani, aminek az elsõ lépései már megtörténtek, hiszen mindenki nagyon lelkes az új csapat miatt. Ami az eredményt illeti, természetesen szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket, és az abszolút értékelésben is minél elõrébb végezni. Szeretnénk emellett a szurkolók számára a szervizparkokban is olyan látványossággal szolgálni, ami egyedülálló a magyar bajnokságban.
Ollé Sándor: - Negyedik éve versenyzünk Suzukival, és mivel én magam is Suzuki kereskedõ vagyok, mindig is szerettük volna a márkát a lehetõ legjobban képviselni. Ezért is örülök nagyon, hogy megalakult a Suzuki Team Hungary, mert így, egy kétautós csapattal sokkal jobban ki tudjuk aknázni a lehetõségeket. Külön öröm számunkra, hogy Bútor Robival kerültünk egy csapatba. Kimondva, kimondatlanul õ az etalon a Szuper–1600-as kategóriában, és szerintem, ha egy csapatban versenyzünk vele, akkor biztosan tudunk majd tõle tanulni. Aki ismeri õt, az biztos lehet benne, hogy bajnok akar lenni, mi pedig meg akarjuk õt verni. A csapat szempontjából a lehetõ legjobb dolog lenne, ha a bajnokság elsõ két helyét a mi autóink szereznék meg. Kíváncsian várjuk az új Swiftet, amivel mi még nem versenyeztünk, de csak jót hallottunk róla, és biztos vagyok benne, hogy még az Ignis-nél is jobb autó.
Szittya Tamás, Suzuki Sport Európa Kft: - Suzuki Team Hungary mindkét versenyzõjének mi építjük a Swift Szuper–1600-as autókat. Két új autóról van szó, amelynek az építési ideje három hónap. Mi minden tõlünk telhetõt megtettünk, hogy ezt az idõt lecsökkentsük, de sajnos a motorra és a váltóra várnunk kell. Ezért egészen biztosan nem lesznek készen a az egri futamra, ahol mind a két versenyzõ Ignis-szel indul majd, viszont Miskolcon már biztosan az új Swifttel versenyezhetnek. |
|
|
|
RALLY VIDEÓK |
|
| |
A legjobb rally-s oldalra tévedtél... |
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Egyszer véget ér az álom, egyszer véget ér a nyár, Ami elmúlt, soha nem jön vissza már. Egyszer véget ér a rally bajnokság,, Egyszer nélkülünk megy a rally tovább, És az gyorson állunk, ahol integetni kell, De a búcsúra csak pár ember figyel.
Egyszer véget ér a rally bajnokság, Egyszer elmúlnak a színes gyorsok, Sajnos véget ér az álom, sajnos véget ér a nyár, De a szívünk addig új rallyra vár.
Babor |
Tető nélkül Ladád mondd, mit ér, A legszebb autó, navigátor nélkül mondd, mit ér, És a rally Kőváry nélkül, És a Lada Öcsi nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
Bukás nélkül rally mondd, mit ér, És a VFTS-ed a Webberek nélkül mondd, mit ér, És a WRC a szervó nélkül, Életed a rally nélkül Mondd, mondd, mondd, mondd, mit ér?!
És rally nélkül mit érek én, És rally nélkül mit érek én, Rally nélkül mit érek én, Mondd, rally nélkül mit érek én!
Babor |
Itt ül az idő a nyakamon, kifogy a gyors az autóm alól
Akkor is nyomom a gázt ha nem akarom, ha nem kísér senki a futamon
Szélvédőm mossa eső és szárítja a szél a versenyző mindig jobbat remél
Porból lettem s porrá leszek, félek hogy nem fordulok el a B4-ben |
Éjjel fékezem, száraz murvás úton,
A féktárcsám már vörös tűzben ég,
Hozzá nyúlok, tiszta Recaro kesztyűben,
Csak hülj le nyugodtan, addig én tankolok.
Csak én tankolok.
Csak én tankolok.
Őstől örökölt a tűz, amivel terelgettelek,
Őstől örökölt a tűz, amivel keresztbe tettelek,
Vágyam hogy érezd, a sodródást...
|
Majd ha nékem sok pénzem lesz,beülök egy H-s ladába.Úgy megyek majd ,mint az állat,mindenki pislog utánam.Amerre én járok füstöl a gumi,írígykedik minden magyar suzuki.Én a benzint nem sajnálom,Ukrajnából importálom.... (Attika) |
Favilla,fakanál,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Fakanál,favilla,fatányér, meghalok a meghalok a LADÁÉR.Ha bemegyek a pályára bent leszek,ha kidobnak a pályáról újra bemegyek,Mert favilla,fakanál,fatányér,meghalok a meghalok a LADÁÉR..... (Attika) |
Veszélyes LADÁBAN,a legszebb RALLY-s overállban.Mert álmom egy LADA,lóerők hada.Hátsó kerék meghajtás,álmom egy LADA,lóerők hada nem kell hozzá semmi más...... (Attika) |
Édes anyám,kedves anyám,csak az a kérésem,hogy RALLY-s LADÁT,RALLY-s LADÁT csináltasson nékem.RALLY-s LADÁT seeeeeeeeeej-haj,szép sport kormányt rája,mert az illik illik az illik illik a maga fiának.Édes anyám,kedves anyám csak arra kérem magát,hogy gyorsan adja el,gyorsan adja el a család SUZUKI-ját.Kell nekem az ára,elköltöm LADÁRA...... (Attika) |
Szombathelyen a Hodulát láttam,ahogy ment attól leesett az állam.Sergett-forott a VFTS LADA,klincsel előre ment be minden kanyarba.Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény.Mert úgy mész mint az isten,meg is nyered a versenyt,mert a VFTS LADÁD oly jójójóóóóóóó-jójójóóóóóóóó...Erőlködnek az ellenfelek,de hiába.Mert a végén úgyis te leszel a bajnok a H-ba.Nincsen olyan aki ebben meg gátol,mert veled van Tomi a bátor navigátor...Hodula,Hodula,Hodula sok gáz kell és kevés fék.Hodula,Hodula,Hodula ahogy mész az 1 égi tünemény...... (Attika) |
Rendes ember én már nem leszek,
minden éjjel LADÁZNI megyek.
Várnak rám a LADÁS cimborák,
a jó gumik, a murvás pocsolyák.
Hogy mi lesz a vége nem tudom,
tetőzök 1 ködös hajnalon.
Amikor a garázsomba nyugovóra térek,
anyám mondj el értem 1 imát... |
"Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem" VFTS Hatalmas kerekednek Nyoma, álmomba vissza ránt, Te lehetsz írja szememnek, Te aki sose bánt! Váltód csattogása Bokonyban ezer vadat elűz. Lámpáid villanása, Eleven hajnali tűz. Tedd el keresztbe, Rajongód csak erre kért. Hangosan, örjöngve, Fizetek válaszként. "raliroli" |
Ülök a Ladában búsan egyedül,fék helyett a gázpedált nyomom.
Odakinn az utcán riadt emberek,-Jaj istenem részegen vezet!
De szeretném az ezerkettest megállítani,az út menti akác fákat elhárítani,de az ezerkettes csak halad tovább,engem meg a mentő visz tovább. |
Egy szó, mint száz:
Rally:
Veszély: (ha kell válald be!)
Akadály: (egyszerüen: küzdd le!)
Győzelem: (veszteni nem fogsz!)
Siker: (ez majd jön, házhoz!)
Etap: (csak figyeld az órát!)
Mitfahrer: (ő sose vág át!)
Megszállottság: (ez kell, és:)
Imádat: (ez is, nem is kevés!)
Esés: (egyszer eljön!)
Zavar: (fejed emiatt sose főjön!)
Tipus: (válaszd a Ladát!)
Navigátor: (ne fűzd be a csaját:) )
Extrém: (az, amit csinálsz!)
Fanatizmus: (nyugi, ha kiállsz!)
Eredmény: (ez is jön, magátol!)
Lóerő: (reméljük, nem gától!)
Ereklye: (lesz egy csomó!)
Jutalom: (sok szép foto!)
Tempó: (csak nyomd tövig)
Sodor: (vigyázz, mert könnyen törik)
Dicsőség: (neked is jut)
Előny: (tarsd meg, hosszú az út!)
Lassító: gumikra oda figyelj!)
Rally vagy semmi, ezt ne felejtsd el!
|
Versenyzői „hitvallás” |
|
Nézői hozzáállás |
|
Itiner részlet |
|
|
|
|
|
R EMÉNY! |
|
|
|
|
K A LAND! |
|
|
|
S ODOR! |
BE L EAD? |
|
V ONZ! |
|
L E VÁG! |
VÁL L AL? |
|
R A LI! |
|
SI M ÁN! |
HIGG Y E! |
|
KE G Y? |
|
NYO M D! |
RALLY E! |
= |
VÁG Y! |
= |
ENNY I! |
"fotorobi" |
Ihlette: Petőfi Sándor (Megy a juhász szamáron...) Megy a Ladás, határon! Padlót nyom a lába! Murván vagy aszfalton? A próbát mind ki állja! Időt, pénzt nem sajnál. Oda áll a "pástra"! Hiányzik egy fokozat? Még azt sem bánja! Fölpattan a gázra, a cél felé vágtat. Ha későn fékez is, a Ladát berántja! Elszántságában, mi is telhetne Tőle? Nagyot rúg a kuplungba, csak a cél lebeg előtte!
"fotorobi" |
Égi gyorsok győzteseinek
Itt, most kell (ki többé már
Nem felel)
Megemlékezni,
Ezer-egy emberről.
Mely most föntről nézi,
Ott lent, hogy élnek,
Rali rajongó népek.....
Imádatuk tárgya:
A lenti gyorsok vágya.
Mi csak szeressük a rally-t,
Ezt kívánják, az élő rajongók számára.....
Nyugalom, lent nem lehet
Unalom!
Gond nekik sincs,
Ott fent, hol sportkormány a bilincs.
De tedd szívedre a kezed:
Jobb lenne ittlen velük!?!
Azokkal, kikkel majd együtt nyeled,
Templomok zúgásai mellett, az
Oltalmazott égi port!
Kell egy szó, oly
Borzasztó......
Életük vége, de
Ki tanultuk Tőle...
És Tőle... Tőle......
Bizony, leckét majd még veszünk
Eleget, a Nincs sehol földbe!
Addig is: rallynak rosszat
Nem teszünk!
Igérjük meg mindörökre!
By:raliroli | |
|
Cica |
|
| |
|
|